جامعه شناسی و اقتصاد یک

فعالیت های درسی دانش آموزان علوم انسانی مدرسه پروفسور پرویز کوشکی

جامعه شناسی و اقتصاد یک

فعالیت های درسی دانش آموزان علوم انسانی مدرسه پروفسور پرویز کوشکی

۳۲ مطلب توسط «علی ملایی» ثبت شده است

۰ دیدگاه ۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۶
علی ملایی
۰ دیدگاه ۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۴۴
علی ملایی
۰ دیدگاه ۰۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۶:۲۳
علی ملایی
۰ دیدگاه ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۲۶
علی ملایی
۰ دیدگاه ۲۷ فروردين ۹۵ ، ۱۲:۲۳
علی ملایی
۰ دیدگاه ۲۰ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۰۹
علی ملایی
۰ دیدگاه ۰۵ اسفند ۹۴ ، ۱۴:۱۰
علی ملایی
۰ دیدگاه ۰۳ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۱۷
علی ملایی
  • علی ملایی: 10.75
  • محسن روشنی: 12
  • محمد رسول ده آبادی:5
  • حسین کیوانلو:0
  • امیرحسین درویش:4
  • امین استیری:1
  • علی مقصودی:10.75
  • موسی الرضا وثوق:3
  • محمد رضا ریوندی:1
  • امیر کلاته آقا محمدی:3
  • علی رمضانعلی زاده:0.5
  • سبحان آثاری:3.5
  • علی نعمتی:10.5
  • محمد استیری:1.5
  • حسین صمیم پور:11.5
  • میثم بخشی:1
  • مهدی اکبری نیا:2.25
  • پوریا کاشفی:12
  • امیر حسین بخشی:2.5
۰ دیدگاه ۲۷ بهمن ۹۴ ، ۱۴:۲۶
علی ملایی
۰ دیدگاه ۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۵۸
علی ملایی
۰ دیدگاه ۰۲ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۱۷
علی ملایی
۰ دیدگاه ۰۷ دی ۹۴ ، ۱۲:۰۷
علی ملایی

گزاره ها

 - دریافت (پاورپوینت)

۰ دیدگاه ۰۷ دی ۹۴ ، ۱۲:۰۵
علی ملایی

گزاره ها و آن چه آموختیم

 - دریافت {به صورت پاورپوینت}

۰ دیدگاه ۲۶ آذر ۹۴ ، ۱۵:۵۱
علی ملایی
۰ دیدگاه ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۶
علی ملایی

گزاره ها

 - دریافت {پاورپوینت}


آن چه از این درس آموختیم

  • درقرن 19 روش حس گرایی یا تجربه گرایی بر علم تجربی غالب شد.
  • بنیان گذار دانش اجتماعی اگرست کنت است.
  • ابتدا این علم فیزیک اجتماعی نام داشت.
  • دیلتای متفکر آلمانی با توجه به ویزگی های کنش های انسانی ومعنادار بودن آنها به تفاوت موضوعات علوم انسانی پی برد.
  • جامعه شناسی از پایان قرن نوزدهم با توجه به تقاوت موضوع خود از علوم طبیعی فاصه گرفت و طی قرن بیستم با توجه به تفاوت روش خود نیز به تدریج به روش های غیر تجربی اهمیت داد.
  • این امر نوع جدیدی از جامعه شناسی راکه جامعه شناسی انتقادی نامیده میشود پدید آمد.


۰ دیدگاه ۱۹ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۴
علی ملایی

   دورکیم بر این باور بود که جامعه چیزی بیش از مجموعه  افراد است؛ او به مجموعه مشترکی از نمادها در جامعه توجه می کند که به نظر وی چارچوبی برای عقاید فراهم می آورند و بدون آنها حتی تفکر فردی نیز غیر ممکن است. « حالت های جمعی ذهنی... به لحاظ کیفی با حالت های فردی ذهن تفاوت دارد ».
   جامعه شناسی معرفت دورکیم به کاوش در خاستگاه های اجتماعی این نمادهای جمعی می پردازد. دورکیم تلاش می کرد تا نشان دهد که شیوه تنظیم، ترتیب و درک ما از اشیاء جهان پیرامون، ناشی از ساختار جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم.

۰ دیدگاه ۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۶
علی ملایی

گزاره ها

 - دریافت (پاورپوینت)

۰ دیدگاه ۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۵:۰۶
علی ملایی
آن چه از این درس آموختیم
  • هر علمی از جهات مختلف با علوم دیگر تمایز دارد:مانند موضوع و هدف و روش.علوم اجتماعی را نیز با همین معیار ها از دانش ها و علوم دیگر می توان باز شناخت. 
  • علوم اجتماعی را می توان به علم پدیده ها و واقعیت های اجتماعی نیز تعریف کرد. 
  • موضوع علوم انسانی کنش های انسانی و موضوع علوم اجنماعی کنش های اجتماعی انسان است 
  • بنابراین موضوع علوم انسانی عام تر از موضوع علوم اجتماعی است. 
  • علوم اجتماعی با فهم معانی کنش های دیگران امکان همدلی و همراهی با آنان را پدید می آورد.
گزاره ها

 - دریافت (پاورپوینت)


۰ دیدگاه ۰۹ آذر ۹۴ ، ۱۷:۲۰
علی ملایی
آن چه از این درس آموختیم
  • نوعی از کنش انسانی که انسانها آن ها را با توجه به دیگران انجام می دهند را کنش اجتماعی می گویند.
  • کنش اجتماعی به این معناست که آگاهی و اراده انسان ها ناظر به دیگران و ویژگی و اعمال آنهاست.
  • کنش های انسانی وپیامدهایی که به دنبال دارند را پدیده اجتماعی میگویند.
۰ دیدگاه ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۹
علی ملایی
 - دریافت (پاورپوینت)
۰ دیدگاه ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۵
علی ملایی

 - دریافت (پاورپوینت)

۱ دیدگاه ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۵:۱۵
علی ملایی
۱ دیدگاه ۰۸ آبان ۹۴ ، ۱۰:۱۱
علی ملایی

گزاره ها

 -دریافت (پاورپوینت)

۰ دیدگاه ۰۷ آبان ۹۴ ، ۱۴:۳۷
علی ملایی

آن چه از این درس آموختیم

  • انتخاب رشته تحصیلی یکی از تصمیم های مهم زندگی ماست.
  • وقتی یک رشته ی علمی رابا رشته ای دیگر مقایسه می کنیم برای تشخیص اهمیت و برتری یکی از آن دو نیازمند معیار وملاکی هستیم تا آن دو رشته را ارزیابی کنیم.
  • معیار وملاک آینده ی شغلی را محیط اجتماعی تعیین می کندوبا تغییر شرایط محیطی تغییر پیدا می کند.



گزاره ها

 - دریافت {پاورپوینت}

۱ دیدگاه ۰۴ آبان ۹۴ ، ۲۱:۴۸
علی ملایی